2013. május 20., hétfő

A Tetőtől talpig sorozat első része: HAJÁPOLÁS

Mi nők, rettenetesen kényesek vagyunk a hajunkra (még jó). Rengeteg időt és pénzt ölünk bele, hogy hosszú és egészséges legyen (néha talán túl sokat is).
Ha valaki olyan szerencsés, mint én, hogy lassan nő a haja, ami se nem göndör, se nem egyenes, és a legpinduribb eső hatására is előnytelen Tina Turnerré változtat, annak adok pár tippet, nekem mi jött be.


Tina Turner.

Kattints a folytatáshoz a továbbra!

Ahogy már említettem egy előző postban, egyszer levágattam a derékig érő hajamat, és azóta folyamatos küzdelem a hajápolás számomra. Fogok írni az általános hajápolási dolgokról, kivéve egyről: hajfestés és az ezzel kapcsolatos témák, mert nem festem a hajamat. Szeretem a színét - télen nagyon sötét, nyárra kiszívja a nap, és egyáltalán, egyszerűen ez illik hozzám, és nem szeretném megváltoztatni, amíg nem muszáj. :)

Nyáron, sikertelen begöndörítés után

Szóval, kezdjük az alapokkal...

Sampon és balzsam

Szögezzük le az elején: imádom a természetes dolgokat. Ha egy sampon/balzsam már szilikon- és szulfátmentes is, az nekem KELL. Amúgy úgy vagyok vele, hogy a sampon még a legkevesebb, mert MINDIG rakok rá balzsamot utána, vagy hajpakolást, és úgyis azt tartom rajta tovább, szóval azokra nagyobb súlyt fektetek.

Egy ideje The Body Shop termékekkel van tele a fürdőszobám, szóval gondolom nem okozok meglepetést a dologgal.

Rainforest sampon és balzsam száraz hajra
1890 Ft / Db

Jelenleg ezt a két terméket használom (meg még hajpakolásokat, azokról később), és elégedett vagyok velük. Hajmosáskor olyan gyümölcsös illatuk van, aztán kicsit gyurmaszerű lesz hajszárítás után, de nem büdös, csak érdekes. Tulajdonképpen finom. Vagy nem tudom. Engem jó dolgokra emlékeztet. :))
Nekem sokáig kitart, szóval nem gondolom, hogy horror lenne az ára.

Előtte pedig ezt a két terméket használtam, ajándékba kaptam őket:

Banános sampon és hozzávaló balzsam minden hajtípusra


Nagyon finom illatuk van, de nekem nem maradt benne a hajamban, és kicsit csomós is volt, a balzsamja nem volt számomra a legideálisabb.

Kiemelnék valamit, ami nagyon fontos: NE MOSS MINDENNAP HAJAT! 
Egy időben nagyon hamar zsírosodott a hajam, és Nagymamám mondta, hogy ne vicceljek, heti kétszer, maximum háromszor szabad csak megmosni. Megsúgom: betartottam, azóta egészségesebb (!) a hajam, és gyorsabban nő (!!!). Nem keresek összefüggést. Nagyinak mindig igaza van. 

Brasil Cacau keratinos egyenesítő hajkezelés

Fincsi kakaós illatú hatásos hajegyenesítés!

Támogatom. Teljes mértékig.
Ha jó helyre mész, akkor tényleg tartós és szép eredmény fog születni. Sajnos én is elcsábultam a kuponos oldalakon található hatalmas kedvezményektől, de elmondom neked: még egyik ilyen helyen sem sikerült rendesen és tartósan megcsinálniuk. Legalábbis nálam nem nagyon volt eredmény, csak amikor kifizettem 20 ezer Forintot az első helyen, ahol csináltattam, ami azóta is a legjobb, és tervezem, hogy elmegyek újra oda (volt barátom fodrásza az illető, így amikor szakítottunk valahogy kiesett a neve a lehetséges hajegyenesítő fodrászok közül, pedig senki nincs semmilyen konfliktusban, szóval ideje lesz előkeresni a számát!). Szerintem a kuponos fodrászok spórolnak az anyaggal, nem nagyon tudok más logikus magyarázatot elképzelni.
A Brasil Cacau-nak isteni kakaós illata van (most meglepődtél, mi?), mondjuk amíg belevasalja a hajadba az anyagot, megfulladsz a tömény csokiszagtól, de azért én bírtam (nem is értem, miért....omnomnomnom.).

Voltam még Lisse Design keratinos egyenesítésen is, hát azt senkinek nem ajánlom, konkrétan SEMMI ÉRTELME nem volt. Ez az én személyes tapasztalatom, nem szeretnék megbántani senkit vele.

Én úgy emlékszem, ezt alkalmazták az én hajamon

Állítólag ebből is többféle módszer van, szóval nem akarok nagyon negatívan nyilatkozni a dologról - nem emlékszem 1000%-ig, hogy nekem melyik gyártótól szerezték be az anyagot hozzá, de csak pénz- és időkidobás volt. Szeretnélek figyelmeztetni: kuponos oldalon brazil kakaós hajegyenesítésnek volt feltüntetve, és amikor odamentem, akkor hallottam először, hogy másfajta kezelés lesz, de hitegetett a nő a végsőkig, hogy ez sokkal jobb, mert a kakaós módszer károsítja a hajat, de ez nem, és így tovább.
NEM. A brazil kakaós hajegyenesítés jó dolog. Ha még szebb hajat akarsz, vágasd le az eltört hajvégeket, hogy még gyorsabban nőhessen utána! Hidd el, sokkal jobb, mint vasalni és szétégetni szegény kis hajszálaidat. Szegénykék biztos sikoltoznak ilyenkor, csak te nem hallod őket, mert Britneyt énekelsz a tükör előtt, ők pedig csak sikítanak, egyrészt, hogy ne égesd őket, másrészt, hogy szállj ki az X faktoros álomvilágodból, és amúgy is, BRITNEY?!...

Nyugi. Csak viccelek. Imádom, és egyszer álmomban elvittem pizzázni (és én fizettem,  pedig ő a milliárdos. Cöhh).
Na de elkalandoztam. Next please!

Amire én esküszöm: Melegollós hajvágás

A hajvégeket rendben kell tartani, ehhez pedig elengedhetetlen eszköz az olló. Ha szeretnéd, hogy hamarabb visszanőjön, amit a fodrász lenyisszant, melegen ajánlom (haha) a melegollós hajvágást. Egyre elterjedtebb, én például a Podmaniczky utcában és a Jászai Mari térnél is tudok olyan szalont, ahol ezzel (is) vágnak.

Nekem ezzel az ollóval vágták többször is, de amúgy Schwarzkopf és más gyártók közül is választhatsz, szalontól függ

Ha ilyet találsz kuponon, ezt nyugodtan vedd meg olcsóbban - nem drága amúgy sem, de a kuponos azért éri meg jobban, mert egyéb hajkezelés/pakolás is benne van. 

Hajpakolás:

Most nem fogok a házilag elkészíthető pakolásokról írni, csak arról a két termékről, ami jelenleg itt lakik a fürdőszobai szekrényben. 
1000 Ft körül kapható

Hirtelen, spontán ötlettől vezérelve (nyűgös napod van? akkor költsünk el egy vagyont a DM-ben fölösleges dolgokra!) vettem meg, és nincs bennem bűntudat. ANNYIRA FINOM ILLATA VAN!!!!!
Az én hajam amúgy is puha, de ettől végképp, és még az illata - ma mostam hajat, egész nap szimmogom. Isteni.

A másik, amit nagyon régóta használok:

Nagyon megéri, 1000 ml szintén egy ezres körül mozog
Nyolcadikos voltam, amikor elkezdtem használni, egy fodrász ajánlotta a barátnőmnek. Fantasztikus illata van, és annyira tömény - jó értelemben -, hogy amikor egyszer wellnesselni voltam, ki kellett jönnöm az aromakabinból, mert a hajam illata (vaníliás-tejes, nem nagyon tudom mihez hasonlítani) elnyomta az illóolajokét. Szintén puha, szép, fényes, egészséges hajat eredményez.

Én fodrászkellékestől szerzem be, de már ezer helyen lehet kapni!:)

Éjszakai hajápolás:

Ha gyorsabb hajnövekedést szeretnél, a ricinusolaj a barátod. Az egyik legjobb barátod. Persze ő sem tökéletes, őt is cikizték a suliban (szegényke picit büdi), de végül rájöttek, hogy istentelen jó képességei vannak, és ezért elkezdtek felnézni rá (most nem arról beszélek, amikor emésztési okokból alkalmazzák).

Köszönj szépen a ricinusolajnak! Jó pár éve ismerjük egymást, ugye, te kis huncut?

A ricinusolajat gyógyszertárban tudod beszerezni, piti áron. Egy kicsike üveg, ami hajhossztól függően egy- vagy két alkalomra elegendő, 100 Ft körül mozog. Habár egyre többen használják szempilla - és haj ápolására, mégis ferde szemmel szoktak nézni időnként a gyógyszerészek - ugyanis a ricinusolaj erős hashajtószer, amit időnként bizony testképzavarosok is alkalmaznak. Ezért van, hogy nem adhatnak ki X ml-nél többet - biztonságból korlátozzák az egyszerre egy főnek eladható mennyiséget.
Egy ilyen pakolást sokáig érdemes rajtahagyni, hogy hasson, ezért javasolom éjszakai hajápolásnak (és nem akkor, amikor a pároddal szeretnél összebújni, mert egy büdösfejű, sapiban alvó kislány leszel, ami bizonyos szintig csökkentheti a partnered libidóját).

Tehát: Felmelegíted a ricinusolajat (én egy kis üveget simán felkentem a váll alá érő hajamra, hadd tocsogjon! de amúgy lecsöpög róla, szóval nem kell annyi ahhoz a hajhosszhoz). Keverheted egy kis olívaolajjal, ha szeretnéd, ez rajtad áll (van, aki még tojássárgáját is tesz bele). Felkened a hajadra, belemasszírozod a hajtőbe, aztán ráveszel egy zacsit/zuhanysapkát a buksidra. Utána a kis praclidba veszed a hajszárítót, és meleg levegőn átmelegíted még egyszer a kobakod (a meleg segít felszívódni a tápanyagoknak). Aztán ráveszel egy sapkát a szexi, olajtól tocsogó, zacskóba burkolt fejedre, és lefekszel aludni. Én két sapkát vettem fel mindig, csak szólok!

Reggel kétszer mosod meg a hajad, raksz rá pakolást pár percre, hogy elűzd a ricinus szagát, hajszárítás, és már mehetsz is! Hidd el, ez a legolcsóbb és leghatékonyabb hajnövesztőszer. Viszont ahogy hullani kezd a hajad, állj le vele, vagy használj kevesebb olajat!

Összességében, ha gyors és egészséges hajat szeretnél rövid időn belül, kenj hashajtót a hajadra. Jól hangzik, nem?

Hajvégápolás:

Erről is volt már szó egy előző postban. Én a hajvégápolásra a ricinusolajat ajánlom, illetve az Arual egyik termékét.

3000 Ft körül megrendelhető az Arual hivatalos honlapjáról
Ezt a terméket több fodrász ajánlotta nekem. Nagyon kellemes illata van, sűrű, sokáig elég (pedig rengeteget használom), és tényleg jó. Szép, egészséges hajvégeket várhatsz tőle.

Vitaminok:

Mindenki tudja, hogy nem csak külsőleg kell ápolni a hajat, de nagyon fontos a megfelelő tápanyag- és vitamin bevitel. 
Fontos, hogy tudd, minimum két hónapig kell szedni ezeket a készítményeket, ahhoz, hogy legyen látható eredménye.
Mindig hasonlítsd össze a drágábbat az olcsóbb termékkel, mert sok esetben ugyanazt tartalmazza, de a gyártók között jelentős anyagi különbség van. Ne hagyd magad átverni!

Bemutatom, én miket használtam eddig:


Biovanne
3500 Ft körül van 100 db, de nem emlékszem, naponta hányszor kell bevenni.

Nekem semmit nem ért. Konkrétan három hónapig szedtem, és abszolút, semmi különbség. Nothing. Nem ajánlom, de persze lehet, hogy valakinek ez vált be a legjobban.

Kovaföld kapszula:

Neten 3500 Ft körül van 60 db, DM-ben is beszerezhető, napi 3x1 az ajánlott adag
Ez egy jó termék. A kovaföld tényleg nagyon jó a haj, a köröm és a bőr szépségének a megőrzésére. Nekem közel egy hónap után már látszódott az eredmény. Azért hagytam abba, mert úgyis elfelejtem bevenni reggel, délben, meg este is.
Amúgy ha kovaföldet szeretnétek szedni, ne a kapszulát vegyétek, hanem a port - ott sokkal olcsóbb egy havi adag (egy éve még 2000 Ft körül volt) és sokkal könnyebben szívódik fel. Egy evőkanálnyi kovaföld por  egy pohár narancslébe, és íze sincs. Internetről lehet megrendelni jó áron.

DM márkájú hajvitamin, Haar Vital Komplex:

Két hónapra elegendő hajvitamin 1000 Ft körül
Többször csináltam kúrákat ezzel a vitaminnal, és tökéletesen elégedett vagyok vele. Az élő (?) példa rá, hogy nem kell drágának lennie ahhoz, hogy működjön.
Ajánlom!!!

Helia-D szépségvitamin:

DM-ben kapható, 2000 Ft körül van az ára, közel egy hónapra elég egy doboz

Tudni kell, hogy Nagymamám a Helia-D készítményekre esküszik. Szóval amikor megláttam, hogy előálltak egy szépségvitaminnal, nem is volt kérdéses, hogy kipróbálom.
Van egy kicsit fura mellékíze, amikor beveszed a szádba, úgyhogy gyorsan igyál rá vizet, amúgy elégedett vagyok vele. A hajam nőtt egy picit, már a második dobozt fogyasztom.
Ajánlom!!!!:)


Epilógus

Kedves kis huncutka, a fönt említett ilyen-olyan dolgok voltak azok a termékek, amiket tényleg meleg ollóval olajjal szívvel tudok ajánlani.

És most megyek vissza az ágyikóba, ahol tovább fogom szimmogni az isteni illatú hajamat.

Puszik ♥

Zs


Ha van bármi hozzáfűznivalótok, tegyétek meg! Mindig érdekel a huncut kis véleményetek!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése